Kabul heyeti, Heronların teknik denetimlerini yapmaya başladı. İsrail'in, gerek performans, gerekse sözleşmeden doğan karşılıklarını yerine getirmeyi kabul ettiği de belirtiliyor.
Heronlarda Türkiye'nin istediği irtifa ve havada kalış süresine ilişkin tüm performans kriterlerinin kabul heyeti tarafından yeniden test edildiği, heyetin, çalışmalarını tamamlayarak, bir hafta sonra Türkiye'ye geri dönmesinin beklendiği ifade ediliyor.
HERONLAR MART AYINDA GELECEK
Kabullerin temiz çıkması ve kabul heyetinin de onaylaması halinde, paketleme işlemine geçileceği ve en son nesil 10 Heronun ilk paketinin, Mart ayında Türkiye'ye teslim edileceği kaydediliyor.
10 adetlik H
Silis kumu eron siparişinden bir kısmının Mart ayında, geri kalanın da bu yılın ilk yarısının sonuna kadar Türk Silahlı Kuvvetlerine teslimatının yapılabileceği kaydedildi.
Teslimatı 4-2-4 şeklinde gerçekleştirilecek Heronlara ilişkin sözleşme, ana yüklenici TAI ile İsrail IAI ve Elbit firmaları arasında imzalanmıştı.
HERONLAR, AYNI ANDA 6 HEDEFİ İZLEYEBİLİYOR
Gece ve gündüz anında görüntü ve ses aktaran insansız hava aracı Heronlar, motorundaki tadilatlarla, 24 binden, 30 bin feet yüksekliğe çıkabilecek motor kapasitesine ulaştı. İsrail'in, yeni motorla ilgili sözleşme şartlarını da tam karşıladığı kaydediliyor.
Heronlar, en az 24 saat havada kalış süresi ve 30 bin feet yükseklik kriterlerini sağlayabiliyor.
Heron insansız hava araçları, aynı anda 6 hedefi izleyebiliyor. İstihbarat toplamasının yanı sıra uçak, helikopter ve karadan ateşlenecek güdümlü füzeler için hedef aydınlatması yapabiliyor. En az 24 saat süreyle havada kalıp, 30 bin feet irtifada ve 350 kilometre menzilde görev yapabiliyor.
A400M MÜZAKERELERİ DEVAM EDİYOR
Öte yandan, A400M askeri nakliye uçağı projesine ilişkin müzakerelerin de devam ettiği bildirildi.
Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar'ın, projenin geleceği konusunda, diğer taraf ülkeler ve Airbus Military ile görüşmeler yaptığı öğrenildi.
Yetkililer, Müsteşar Bayar'ın müzakerelerde bulunduğu A400m projesinde iptal beklenmediğine, bu ay sonuna kadar bir ara çözümün bulunacağına dikkati çekiyorlar.
A400M askeri nakliye uçağının finansmanı konusunda, aralarında Türkiye'nin de olduğu 7 ülkeyle yapılan müzakerelerin 31 Ocak'a kadar sonuçlanması gerekiyor.
Airbus, Türk Savunma Sanayii tarihinin en büyük projeleri arasında gösterilen ve savunma çevrelerince ''uçan kaleler'' olarak adlandırılan A400M askeri nakliye uçakları projesinden ayrılmayı düşündüğünü açıklamıştı.
Airbus Üst Yöneticisi Thomas Enders, maliyetli bulduğu bu projenin finansmanından kaygı duyduğunu belirtirken, Avrupa'daki yedi NATO müşterisinin, 7,58 milyar dolarlık ek ödeme konusunda bu ay sonuna kadar anlaşıp anlaşamayacaklarına bakacaklarını kaydetmişti.
A400M için Almanya'nın 60, Fransa'nın 50, İngiltere'nin 25, Türkiye'nin 10, Belçika'nın 7, Lüksemburg'un 1 siparişi bulunurken, ayrıca dışarıdan Malezya'nın da 5 uçak siparişi bulunuyor. Finans sorununun çözülmesi halinde A400M'lerin teslimatına 2012 yılının sonundan itibaren başlanması öngörülüyor.
Kategori : GÜNCEL