Vatan gazetesinde yer alan habere göre; Ayrılıkçeşme’den gelen ve yaklaşık 3.5 km uzunluğunda olan Yavuz ve Atatürk Tünelleri, Üsküdar İstasyonu’na ulaştı. İstasyondan denizaltındaki tüp tünellere doğru yolculuk da başladı.
Avrasya Consult Proje Müdür Vekili İnşaat Yüksek Mühendisi Hüseyin Belkaya, “İki tünel de Üsküdar istasyonuna bağlandı. Şu anda ersağ üyelik başvurusu Yavuz tünelinin batırma tüp tünele doğru ilerlemesi sürüyor. Yaklaşık 800 metre uzunluğundaki yolun 500 metresini kazıldı geriye 300 metre kaldı. Şubat ayında Yavuz Tüneli ile batırma tüp tünellerin bağlantısı tamamlanmış olacak” dedi.
Atatürk Tüneli’nde ise bazı sorunlar yaşandığını anlatan Belkaya, “Bir ay sonra bu tünelde de tüpe doğru yolculuk başlayacak. Atatürk Tüneli’nde geliş istikametinde Çavuş Deresi ve Bülbül Deresi’nin yatakları bulunuyordu ve burada yoğun bir su gelişi vardı. Bu suyu kesemediğimiz için Türkiye’de ilk defa dondurma işlemi uyguladık. -290 derecede azotu dondurduk ve bu da nemi -190 dereceye kadar soğutuyor. Bu şekilde suyun gelişini kestik. Sadece bu dondurma işlemi için 3 milyon dolar harcandı” diye bilgi verdi.
ÜSKÜDAR İSTASYONU BİTTİ
Belkaya, tanesi 10 milyon dolar olan tünel delme makinelerinden tüm çalışmalar için beş tane satın alındığını ve dördünün batırma tüp tünelin kara bağlantılarını sağlayacak elemanlar olarak görev yapacağını söyledi.
Batırma tüp tünelin her iki tarafında da çelik kesitler bulunduğunu anlatan Belkaya, “Tünel delme makinesi batırma tüp tünele kadar geldiğinde bu yuvarlak kesitlerin içine delerek girecek. Girdikten sonra sızdırmazlığı temin için bir dondurma işlemi de burada gerçekleştireceğiz” dedi. Belkaya ilk biten istasyon olan Üsküdar’ın 225 metre uzunluğunda ve yüzeyden 27 metre derinlikte olduğunu anlattı.
Kategori : GÜNCEL