Çanakkale Seramik ve Kale Bodur fabrikalarında üretilen fayans ve yer karolar, düzenlenen törenle Kale Nakliyat'a ait tırlarla Amerika Birleşik Devletleri'ne (ABD) gönderildi.
Kale Seramik Genel Müdürü Remzi Gula, törende yaptığı konuşmada, 2009 yılının zorlu koşullarına rağmen firmalarının 40 milyon metre kerelik satış gerçekleştirdiğini belirterek, 2009 yılını, bütçe idaho seo lerinin üzerinde kapatacaklarını söyledi.
Krize rağmen Kale Seramik olarak pazar paylarını yüzde 10 oranında arttırmayı başardıklarını, üretim açısından da oldukça verimli bir yıl geçirdiklerini ifade eden Gula, 38 yeni ürün serisi ile 648 yeni ürünü tüketicilerin beğenisine sunduklarını bildirdi.
Türkiye'nin kaplamalık seramik ihracatının yüzde 20'sini tek başına gerçekleştirdiklerini kaydeden Gula, şöyle dedi:
''İhracatımızın yüzde 55'ini Avrupa Birliği ülkelerine, yüze 15'ini Orta Doğu ülkelerine, yüzde 8'ini Kuzey Amerika'ya, yüzde 15'ini ise diğer ülkelere yapmaktayız.
İsrail'de, seramik kaplamalık pazarının yüzde 8'ni, İsveç'te, yüzde 5'ini, Birleşik Arap Emirlikleri'nde de yüzde 5'ini elinde bulunduran Kale Seramik, 3 binin üzerinde üreticinin rekabet ettiği dünya pazarında ihraç edilen hacmin yüzde 1'ine sahiptir.
Türkiye'nin doğusundaki ve güneyindeki ülkelerin büyüme hızının 2010 ve sonrasında dünya ekonomisini sürüklemesi bekleniyor. Türkiye'nin, bu bölge ülkeleri ile güçlendirdiği ilişkilerin ihracatımıza olumlu yansımasını bekliyoruz. Seramik sektörü olarak pazar paylarımızı korumak ve bu ülkeler yönünde artırmak üzerine çalışacağız. Kale Seramik olarak 2010 yılında yüzde 12'lik bir ciro artışı hedefliyoruz. İhracat için artış hedefimizi yüzde 50 olarak belirledik''.
Sevkıyat törenine Kale Grubu yöneticileri, çalışanlar ve nakliyeciler katıldı.
Kategori : EKONOMİ