Ödemediğiniz için faiziyle katlanan faturalardan, icra memurları kapınıza geldiğinde haberdar oluyorsunuz. Bu yüzden tüketici derneklerine 2009 yılı içerisinde yüzde 25 daha fazla başvuru yapıldı. Telefon faturaları en çok şikâyet edilen konuların başında geldi.
Kapattırdığınızı düşündüğünüz telefon hattınızla ilgili bir gün evinize icra gelirse şaşırmayın. Zira iptal edildiği kayıtlara geçmediği için sabit ücreti katlanarak büyümüş bir borçla karşı karşıya kalmanız mümkün. Kimi zaman da hakkınızda adli işlem başlatıldığı için geri dönüşü olmayan bir yola girebilirsiniz. Ödeyecek gücünüz de yoksa yolun sonu cezaevi olabilir.
Son yıllarda adliye saraylarını en çok meşgul eden davalar arasında icralık seo new york olaylar başı çekiyor. İcra mahkemeleri ve müdürlüklerinin önü dosyalardan geçilmiyor. Tüketiciyi koruma dernekleri, faturalardaki küçük küsuratları bile fırsat bilerek faiz işleten kurumlara karşı uyarıyor. Bu işten kârlı çıkanlar ise avukatlar. İcralık olan her vatandaş, borcunun dışında 5 kalem ödeme daha yapmak zorunda. Davasını kaybeden bir vatandaş icra takibine 100 TL, haciz masraflarına 150 TL, tahsil harcına faizli anaparanın yüzde 4,8'ini, cezaevi harcına yüzde 2,4, avukatlık ücretinin ise yüzde 12'sini ödemek zorunda. Kaba hesapla 1 milyar borcu olan bir vatandaşın icra takibini yapan bir avukat 120 TL kazanıyor.
HATTINIZI MUTLAKA İPTAL ETTİRİN!
Tüketiciler Birliği'ne geçen yıllara göre yüzde 25'lik bir artışla 3 binin üzerinde yatırılmamış faturaya şikayet geldi. 2006 yılında internet ve telefon hattını kapattıran 'Sezaras' rumuzlu abone, şikayetvar.com adresinde yayınlanan dilekçesinde hiç ummadığı bir zamanda 480 TL'lik borç bildiren icra kâğıdıyla karşılaştı. Anaparanın 177 TL, geri kalan borcun ise faiz olduğunu belirten 'Sezaras', görevlilerin hattı kapatmadığını iddia ediyor. Hattı kapattırma ile iptal ettirmenin ayrı şeyler olduğunu söyleyen Türk Telekom yetkilileri, hattı kapattırmak ile telefonun görüşmelere kapalı olacağını, ancak hâlâ sabit ücret geleceğini ileri sürüyor. Vatandaşların telefon hatlarını kapattırırken dikkatli olması gerektiğini söyleyen yetkililer, formdaki bilgilerin iyi okunması konusunda vatandaşları uyarıyor.
Öte yandan faturalarını ödeyip sayaçlarını kapattıran ve adres değişikliği yapan vatandaşlar da ödenmemiş ücretlerle karşılaşabiliyor. Abonelerin son tüketim bedelini ödeyerek sayaçlarını kapattırmaları gerekiyor. Ayrıca herhangi bir ödenmemiş fatura sürpriziyle karşılaşmamak için fatura gelip gelmediği birkaç ay takip edilmeli. Bununla birlikte İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) 100 TL üzerindeki ödenmemiş, İstanbul Gaz Dağıtım Anonim Şirketi (İGDAŞ) ise borcu güvence bedelinden fazla olan faturalara hukukî işlem başlatıyor.
Tüketiciler Birliği Onur Kurulu Başkanı Aydın Ağaoğlu, faturaların bekletilip aylar sonra icraya verilmesinin tüketiciye kurulmuş bir tuzak olduğunu vurguluyor. Birkaç lira olan bir borcun yıllarca bekletildiğini söyleyen Ağaoğlu, vatandaşların hakkını aramaları ve mağduriyetlerini gidermeleri gerektiğini ifade ediyor. Bu arada avukat veya icradan borç ihtarı gelen kişiler, 7 gün zarfında iadeli taahhütlü bir mektup, teyit belgeli faks, e-posta, noter ihtarı vb. ispatlanabilir yollarla itirazda bulunmalı.
Kategori : GÜNCEL